۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۶۲۱۵۰
حجت الاسلام علم الهدی:

مسئولان سرنشین "خودروهای ایرانی"شوند | مردم را دلگرم کنید

کارشناس رسانه ملی گفت: اگر شخصیت‌های مشهور و مسئولان عالی رتبه همانند رییس جمهور و وزرا در حمایت از کالای ایرانی پیش قدم شوند، بی شک مردم نسبت به حمایت از تولید ملی ترغیب شده و دلگرم می شوند.
حجت الاسلام علم الهدی

حجت الاسلام سیدمحمدباقر علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که کلیدی ترین عامل جذب مردم نسبت به کالای ایرانی، «تبلیغات» گسترده از سوی رسانه ها است، گفت: ما به وسیله تبلیغات طالب یک چیزی شده و یا از آن روی برمی گردانیم.

کارشناس رسانه ملی به قدرت فرهنگ سازی رسانه ها برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی اشاره و اظهار داشت: این رسانه ها هستند که به راحتی می توانند جایگاه کالای ایرانی را تبیین کنند و ذوق و اشتیاق مردم را نسبت به خرید این کالاها برانگیزند.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مانند یک جاده دو طرفه است، عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی تنها مربوط به رسانه ها و مصرف کنندگان نیست، بلکه تولید کننده هم باید قابلیت، ظرفیت و لیاقت اقبال مردم را داشته باشد.

تولیدکنندگان از حمایت مردم قدردانی کنند

حجت الاسلام علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده ای به قصد جلب مشتری، اجناس خوب و با کیفیت تولید کند، اما پس از مدتی که مردم به کالای او روی آوردند از کیفیت کالا کم کند، بی تردید مردم دیگر از آن کالا و تولیدکننده داخلی حمایت نخواهند کرد، بر این اساس تولید کنندگان باید به انتخاب و حمایت مردم احترام بگذارند.

کارشناس رسانه ملی تأکید کرد: تولیدکنندگان باید قدردان حمایت رهبری، مبلغان، رسانه ها و مردم باشند و از سویی مردم نیز باید نسبت به کالای ایرانی، کارگر ایرانی و تولید داخلی تعصب داشته باشند.

تقویت کیفیت "کالای ایرانی" بهترین تبلیغ است

وی «تقویت کیفیت کالای ایرانی» را بهترین تبلیغ برای حمایت مردم از تولید داخلی معرفی کرد و بیان داشت: کالای ایرانی باید به لحاظ جنس، ساخت، ابتکار و نوآوری در درجه قابل قبولی قرار گیرد تا مورد حمایت عمومی واقع شود.

حجت الاسلام علم الهدی اضافه کرد: در این که مردم از کالای ایرانی کم تر حمایت می کنند، مقداری کارخانجات هم مقصر هستند، زیرا کالایی تولید نکرده اند که بتواند اعتماد مردم را جلب کند؛ اگر کارخانجات با تولید کالاهای با کیفیت از حمایت مردم قدردانی کردند، بی تردید همه جامعه از آن ها حمایت خواهد کرد.

حمایت از کالای ایرانی باید از مسؤولان شروع شود

کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه شخصیت های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری و غیره نقش بسزایی در تشویق مردم برای حمایت از کالای ایرانی دارند، ابراز کرد: اگر شخصیت‌های مشهور و مسئولان عالی رتبه همانند رییس جمهور و وزرا در حمایت از کالای ایرانی پیش قدم شوند و حتی برای جابه جا شدن از خودروهای ایرانی استفاده کنند، بی شک مردم نسبت به حمایت از تولید ملی ترغیب شده و دلگرم می شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه با عمل گرایی محقق می شود، افزود: افزون بر همه این ها دولت باید مرز را به روی کالاهای خارجی که مشابه آن ها در کشور موجود است، ببندد، زیرا دلیلی نداریم که برای اقتصاد سایر کشورها دل بسوزانیم و برای تقویت کارخانه های آن ها تولیدات شان را در کشور وارد کنیم و از سویی دیگر سبب ورشکستگی کارخانجات ایرانی شویم./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات